Du kan välja en kurs eller ett program

På universitetet väljer du mellan
fristående kurser eller program.

Fristående kurser väljer du själv

När du läser fristående kurser
bestämmer du själv hela din utbildning.
Du väljer varje termin
vilka kurser du vill läsa.

Vill du ta en examen
är det viktigt att du vet vilka regler
som gäller.

Program har en färdig plan

Vill du läsa ett program
är det redan bestämt vilka kurser
du ska läsa.

Läser du ett program
är du också garanterad en plats
på varje kurs.

Läser du hela programmet kan du ta en examen.

Kontakta oss gärna.
Vi som är studievägledare kan stödja dig
och ta reda på vad som passar just dig bäst.

 Kontakta studievägledare

Uppdaterad: 2010-09-03

Sidansvarig: webbsupport