Området där universitet ligger
kallas för campus.
Campus i Örebro
Örebro har ett campus som ligger
nära centrala Örebro.
På campus finns studenternas
eget hus som kallas kårhuset.
Här finns en restaurang, pub och klubb.
När du studerar vid Örebro universitet
kan du gå med i ungefär 20 studentföreningar.
Exempelvis
- Studentspexet
- Studentorkestern Schwamparna
- Idrottsföreningen ÖUIF
Du kan också vara med och göra studenternas
tidning Lösnummer
eller vara med i Kåren.
Är du med i Kåren kan du jobba för att
göra saker bättre för studenterna.
På Örebro campus kan du idrotta
På campus finns:
- Löparbana
- Fotbollsplaner
- Basketplaner
- Tennisbanor
- Sporthallar
Vi har också ett gym med aerobics, team cycling, motionsgymnastik, bollsporter och kurser i fäktning och qi-gong.
Campus i Grythyttan
I Grythyttan finns
Restaurang- och hotellhögskolan.
Mitt i Grythyttan finns Studenternas hus.
Studenternas hus har bland annat
pubkvällar några gånger i veckan.
Campus Alfred Nobel i Karlskoga
Campus Alfred Nobel i Karlskoga
ligger cirka 5 mil från Örebro.
Här finns utbildningar inom bland annat
vård, teknik och media.
På campus Alfred Nobel
finns studentföreningen Moloko.
Moloko ordnar olika aktiviteter
för sina medlemmar.