Fira Valborg vid Örebro slott

30 april 2024 21:00 – 22:00 Örebro slott Öppet för alla

Valborgsfirande vid Örebro slott

Den 30 april får vi äntligen fira in våren igen tillsammans utanför vackra Örebro Slott!  Körsång, vårtal, instrumentalmusik och majbrasa bjuder kvällen på i ett program som varar ca 1 timme.

Det är Örebro universitet, Örebro kommun och Länsstyrelsen i Örebro län som åter står som värdar för det traditionella valborgsmässofirandet vid Örebro slott. Missa inte denna storslagna upplevelse där vi välkomnar våren tillsammans.

Medverkande:
Johan Schnürer, rektor vid Örebro universitet, Studentkårens ordförande Anna Olsenius, Prorektor Anna-Karin Andershed, Örebro Studentsångare/Örebro University Choir, studenter och personal vid Örebro universitet, Frälsningsarméns musikkår. Alla under konstnärlig ledning av Director Cantorum Fredrik Berglund.

Varmt välkomna!