We use cookies to ensure you have the best browsing experience on our website and to help us improve the site. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Read more about how we use cookies here

This page in Swedish

Stefan Rimm

Title: Senior Lecturer School/office: School of Humanities, Education and Social Sciences

Email:

Phone: -

Room: -

Research Subject

Research Teams

Publications

Articles in journals |  Chapters in books |  Conference papers |  Doctoral theses, monographs | 

Articles in journals

Rimm, S. (2014). Eloquence and Education: School Rhetoric in Eighteenth-Century Sweden. Rhetorik: ein internationales Jahrbuch, 33 (1), 17-26.

Chapters in books

Rimm, S. (2012). Textbook supply and shortage in eighteenth-century Sweden. In: Carla Aubry & Johannes Westberg, History of schooling: politics and local practice (pp. 193-204). Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien: Peter Lang Publishing Group.
Rimm, S. (2011). Den lärda skolan. In: Esbjörn Larsson, Johannes Westberg, Utbildningshistoria: en introduktion (pp. 45-60). Lund: Studentlitteratur AB.
Rimm, S. (2011). Rhetoric, text and tradition in Swedish 18th century schools. In: Otto Fischer, Ann Öhrberg, Metamorphoses of rhetoric: classical rhetoric in the eighteenth century (pp. 153-172). Uppsala: Avdelningen för retorik vid Litteraturvetenskapliga institutionen.
Rimm, S. (2008). Nya perspektiv på retorikundervisningen i 1700-talets skola. In: Esbjörn Larsson, Ny utbildningshistorisk forskning: tio bidrag från Nationella forskarskolan i utbildningshistoria (pp. 11-26). Uppsala: Föreningen för svensk undervisningshistoria.

Conference papers

Rimm, S. (2017). Länkar i samhällsordningens kedja: Klassiskt och modernt i utbildning och medborgarfostran ca 1800–1850. Paper presented at Svenska historikermötet 2017, Sundsvall, Sweden, May 10-12, 2017.
Rimm, S. (2015). Skoltal och identitetskonstitution ca 1800-1850. Paper presented at Sjätte nordiska utbildningshistoriska konferensen - tvärvetenskapliga perspektiv, Uppsala, Sweden, augusti 20-21, 2015.
Rimm, S. (2015). Speak of the Pupil: Rhetorical Practices and Identity Formation in an Emerging School System c. 1700-1850. Paper presented at ISHR (International Society for the History of Rhetoric) Twentieth Biennial Conference, Tübingen, Germany, July 28-31, 2015.
Rimm, S. (2014). Retorik, pedagogik och demokrati: om behovet av en vidgad förståelse av retorikens roll i utbildningen. In: Nordiska konferensen för retorikforskning (NKRF). Paper presented at Nordiska konferensen för retorikforskning (NKRF), Lund, Sweden, October 15-17, 2014.
Rimm, S. (2014). Retoriska praktiker och identitetsformering i svenska skolor ca 1800–1850. In: Svenska historikermötet. Paper presented at Svenska historikermötet 2014, Stockholm, Sweden, May 8-10, 2014.
Rimm, S. (2011). Eloquence and Education: School Rhetoric in Eighteeenth-Century Sweden. Paper presented at 13th International Congress for Eighteenth Century Studies, Graz, 25 - 29 July 2011.
Rimm, S. (2011). School Rhetoric, Virtuous Eloquence and the Classical Legacy. Paper presented at SALT Conference: Antiquity and Its Legacy, Uppsala universitet, 18 november 2011.
Rimm, S. (2011). Textbook supply in 18th century Sweden. Paper presented at History of Schooling: Politics and Local Practice, Uppsala University, Uppsala, June 8-10 2011.
Rimm, S. (2009). Den begynnande mognadens efterbildning: imitatio som pedagogisk princip i 1700-talets skola. In: Esbjörn Larsson & Johannes Westberg, Utbildningshistoriska meddelande. Paper presented at Den fjärde nordiska pedagogikhistoriska konferensen Utbildningens sociala och kulturella historia, Uppsala universitet (pp. 293-293). Uppsala: orskningsgru ppen för utbildnings- och kultursociologi.
Rimm, S. (2007). Rhetoric, Texts and Tradition in Swedish 18th Century Schools. Paper presented at Twelfth International Enlightenment Congress: Sciences, Techniques and Cultures, Montpellier, July, 8th-15th, 2007.
Rimm, S. (2006). Språk, tanke och tradition: Retorikundervisningshistoria ur ett hermeneutiskt perspektiv. Paper presented at Den tredje nordiska pedagogikhistoriska konferensen Kultur, makt och utbildning, Lärarhögskolan i Stockholm.

Doctoral theses, monographs