This page in English

Skrivstöd för doktorander och forskare

Närbild på händer som skriver på papper.

Vill du skriva bättre texter på engelska? Har en peer reviewer rekommenderat att en modersmålstalare ser över ditt artikelmanus? Eller behöver du hjälp med att ge återkoppling på språkbruk i artiklarna som du granskar? Eller på dina doktoranders arbeten?

Att skriva texter är en central del i hela forskningsprocessen, från ansökningsfas till publicering. Akademiskt skrivcentrum på Örebro universitetsbibliotek erbjuder skrivstöd till forskare och doktorander under alla steg av forskningsprocessen.

Hjälp till självhjälp

Hos oss får du hjälp till självhjälp. Vi kan ge återkoppling på textstruktur, flyt, stilnivå och språkriktighet i en mängd olika texttyper såsom ansökningstexter, abstract, artiklar, postrar och konferensbidrag.

Academic Writing vässar dina skrivkunskaper

Doktorandkursen Academic Writing ges regelbundet och syftar till att vässa dina skrivkunskaper så att du lättare kan skriva bättre texter på engelska.

Du som doktorand eller forskare är välkommen att ta kontakt med oss på Akademiskt skrivcentrum för individuellt stöd. Vi erbjuder även stöd åt forsknings- eller doktorandgrupper, så kontakta oss gärna för att diskutera möjliga workshop- eller seminarieupplägg, eller om du har andra språkfrågor.

Har du frågor eller vill veta mer, vänligen kontakta:

Marinette Grimbeek

Befattning: Skrivhandledare Organisation: Universitetsbiblioteket