Restaurang- och hotellhögskolan

Gymnasie-SM

Måltidens Hus i Norden

Gymnasie-SM anordnas av Visita och är Sveriges äldsta och mest prestigefulla tävling där unga talanger i åk tre får chansen att visa sina färdigheter i grenarna Hotell/Turism, Servering och Kök.

Finalen av Gymnasie-SM kommer för fjärde året i rad genomföras den 21 - 22 maj 2022 i Måltidens Hus i Grythyttan där Restaurang- och hotellhögskolan står som värd för tävlingen. Gymnasie-SM välkomnar alla elever i årskurs tre på Restaurang- och livsmedelsprogrammet samt Hotell- och turismprogrammet att delta i tävlingen och de unga talangerna får chansen att visa sina färdigheter i grenarna hotell/ turism, servering och kök. Såväl tidigare deltagande skolor samt nya har möjlighet att låta sina elever visa upp sina kunskaper och färdigheter.

Åsa Sandberg

Befattning: Intendent Organisation: Restaurang- och hotellhögskolan