Supporttekniker

Tillsvidareanställning
Heltid
Ansök senast
Ansök

Ref nr: ORU 2.1.1-03938/2020

Vi söker en Supporttekniker till servicedesk för tillsvidareanställning vid IT-avdelningen.

IT-avdelningen är universitetets stöd i IT-frågor och arbetar för att vi ska ha en modern och kostnadseffektiv IT-miljö. Med IT-miljö avses dels arbetsplats för personal och studenter, teknisk infrastruktur samt effektivt IT-stöd till utbildning och forskning. IT-avdelningen ansvarar för både operativ och administrativ IT och ger support till samtliga anställda vid universitetet samt i viss mån till studenter.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du primärt i vår servicedesk med telefonsupport, problemlösning via fjärrstyrning och support vid vår mottagningsdisk. I servicedesk består arbetsuppgifterna bland annat av ärende-, incident- och problemhantering avseende klienter, programvaror, mobiltelefoner, konton mm. Även arbete med ärenden på plats hos våra användare ingår i tjänsten. Där består arbetsuppgifterna bland annat av installation och leverans av nya datorer eller kringutrustning till anställda, felsökning och problemlösning gällande användarnas tekniska arbetsplats samt liknande ärenden i våra datorsalar till studenter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT-support i en servicedesk eller liknande
  • God erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, mobiltelefoner, programvaror, konton mm
  • Erfarenhet av installation och leverans av datorer
  • Generell kunskap om både PC och Mac
  • Goda kunskaper om Microsoft 365
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot systemvetenskap/datateknik eller motsvarande
  • Kunskaper om Active Directory
  • Kunskaper om Exchange Management Console
  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av arbete inom offentlig myndighet

Arbetet är i hög grad serviceinriktat, merparten av arbetet sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och att du passar i den grupp du ska ingå i, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt god samarbetsförmåga.

Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Information

Anställningen är tillsvidare på 100%. Individuell lönesättning tillämpas. Örebro universitet tillämpar i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen för IT-Service, Charlotte Klingström 019-30 10 61, e-post: This is an email address. Charlotte finns tillgänglig för frågor vecka 30.

Ansökan

Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:

  • Personligt brev
  • CV
  • Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2020-07-31. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen