Registrator

Tidsbegränsad anställning
Heltid
Ansök senast
Ansök

Ref nr: ORU 2.1.1- 01145/2021

Vi söker en registrator för tidsbegränsad anställning vid Enheten för arkiv och registratur, Universitetskansliet.

Bakgrund

Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 15 000 studenter och 1 500 anställda.

Vid Universitetskansliet arbetar ett 40-tal personer som utgör ett stöd till universitetsledning, fakulteter, institutioner och avdelningar vad gäller bland annat utredning och beredning inom utbildning och forskning, kvalitetssäkring, arkiv och registratur, juridik, högskolepedagogisk utveckling och hållbar utveckling.

Enheten för arkiv och registratur arbetar med registrering, diarieföring och arkivering av allmänna handlingar vid Örebro universitet. En stor del av arbetet innebär också att ge andra i verksamheten stöd och vägledning i dessa frågor. På enheten finns också systemansvaret inklusive support och utveckling för vårt dokument- och ärendesystem.

Genom vårt arbete skapar vi möjlighet för Örebro universitet att ha en konkurrenskraftig forskning, en professionsinriktad utbildning som tillhör landet bästa och att vara en efterfrågad och engagerad samhällsaktör som tillsammans med andra driver på arbetet mot de globala målen för hållbar utveckling.

Just nu är vi sju medarbetare på enheten som tillsammans står inför ett spännande utvecklingsarbete där vi vill öka kvaliteten på hanteringen av information vid Örebro universitet samt arbeta med ökad digitalisering.

Arbetsuppgifter

Tillsammans med de andra medarbetarna vid enheten är du en viktig del av Örebro universitets process med informationshantering. Som registrator kommer du att arbeta med: 

  • Daglig postöppning, e-postbevakning, diarieföring och expediering
  • Aktläggning och arkivering av diarieförda ärenden
  • Kvalitetskontroller i systemet
  • Skanna in handlingar elektroniskt
  • Kontakt med verksamheten och allmänheten avseende diarieföring och posthantering mm
  • Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
  • Delta i utbildning och kommunikationsarbete kring informationshantering
  • Delta vid annat förekommande arbete på enheten, t.ex. inom arkivet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Registratorutbildning, högskoleutbildning eller erfarenhet av registreringsarbete inom offentlig verksamhet.
  • Mycket god datorvana och erfarenhet av Officeprogrammen.
  • Hög nivå på svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning.
  • Erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser och support, både gentemot större grupper och individuellt.
  • Erfarenhet av att utveckla rutiner och funktioner inom området.
  • Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360 eller liknande.

Personliga egenskaper 

För att fungera bra i rollen som registrator behöver du:

  • Ha ett gott bemötande, tycka om att ge god service och kunna samarbeta även under tidspress.
  • Ha lätt att följa instruktioner och se din roll i helheten.
  • Vara noggrann och tycka om att ha ordning.
  • Snabbt kunna sätta dig in i regelverk och lagar som styr arbetet med informationshantering vid myndigheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information

Anställningen är 100 procent med tillträde så snart som möjligt och fram till 30 juni 2022. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Katarina Bååth, tfn: 019-30 21 16, e-post; This is an email address, registrator Marie Kåsner, tfn: 019-30 21 09, e-post: This is an email address samt registrator Joakim Hagman, tfn: 019-30 11 10, e-post; This is an email address

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:

  • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
  • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
  • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 14 mars 2021. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.