ÖREBRO UNIVERSITET 20 ÅR

Corax-lag vinnare i ”Så kan det låta”

Ett av lagen som tävlade för Corax jublar och gläds åt vinsten.

Ett av lagen som tävlade för studentsektionen Corax jublar efter vinsten.

Åtta lag från tre sektioner gjorde upp om segern när sångtävlingen ”Så kan det låta”, Örebrostudenternas egen variant av det populära TV-programmet ”Så ska det låta”, gick av stapeln i helgen.

”Så kan det låta” har blivit en återkommande del av introduktionen för nya studenter vid Örebro universitet. I lördags möttes tre lag från studentsektionen Corax, tre lag från Teknat och två lag från GIH i Aula Nova på campus Örebro.

Några av de tävlande lagen sitter på scenen och spånar kring låtar.

Ett av tävlingsmomenten gick ut på att hitta den röda tråden i tre låtar.

Husband var det Örebrobaserade coverbandet Up 'n' Gogo. Ett fantastiskt band som bidrog till att skapa riktig stämning under evenemanget, enligt Amanda Granell, som är studentrepresentant i det operativa team som ansvarar för Örebro universitets 20-årsfirande.

– Det märktes att ansvariga hade lagt ner mycket engagemang i planeringen av tävlingen.  Upplägget var jättebra, och det var festligt och fanns låtar för alla.

Studenter sitter i grupper under tävlingen "Så kan det låta".

Upplägget i sångtävlingen "Så kan det låta" är inspirerat av det populära SVT-programmet "Så ska det låta".

Efter flera deltävlingar stod ett av lagen som tävlade för Corax som vinnare.

Text: Anna Lorentzon
Foto: Amanda Granell