This page in English

Dags att fira – internationella masterstudenter tar examen

Fanborg med svenska flaggan i biblioteksaulan.

Med folkmusik och fanborg inleddes examensceremonin i bibliotekets aula.

Masterstudenterna från universitetets elva internationella masterprogram firades igår vid en högtidlig ceremoni.

– Det är kul att fler söker våra internationella masterprogram i första hand. Våra masterstudenter är viktiga i universitetets arbete med internationalisering, säger Åke Strid, vicerektor för internationalisering.

Under ceremonin deltog ett femtiotal studenter och deras anhöriga. Åke Strid delade ut diplom till studenterna tillsammans med de programansvariga. Ceremonin avslutades med att alla sjöng ”Vem kan segla för utan vind” ackompanjerat av gruppen Vind.

Åke Strid och Nickolas Karagkiozis

Nikolaos Karagkiozis tar emot sitt diplom från Åke Strid, vicerektor för internationalisering.

Leo Bon Beckman

Leo Bon Beckman ska börja arbeta som fysioterapeut och forskningsassistent. Han har pluggat idrott med inriktning fysiologi och medicin.

Most Asma Akter Akhi och Sydell Goll

Most Asma Akter Akhi och Sydell Goll har läst Magisterprogram i offentlig planering för hållbar utveckling. Most Asma Akter Akhi ska läsa vidare på ett annat masterprogram och Sydell Goll flyttar hem till Liberia för att arbeta med offentlig planering.

Nickolas Karagkiozis

Nikolaos Karagkiozis har läst robotik och intelligenta system och går nu vidare ut i arbetslivet.

Laila Sharon Sebina

Laila Sharon Sebina har läst kardiovaskulär medicin och ska nu börja arbeta som forskare.

Text och foto: Anna Asplund

Örebro universitet har elva internationella masterprogram

Magisterprogram i offentlig planering för hållbar utveckling

Magisterprogram i samhällsanalys