Enklare att boka lokaler vid Örebro universitet

Ulrika Franzén, ansvarig för externa möten i  Aula Nova.

Ulrika Franzén, ansvarig för externa möten i Aula Nova.

Nu är det enklare att hyra universitetets lokaler för externa aktörer. Lokaler och utställningsplatser finns att hyra på Campus Örebro, Campus USÖ och Campus Grythyttan.

För den som vill sprida information om sin verksamhet eller hyra en lokal för konferenser, seminarier eller möten erbjuder universitetet sina lokaler för uthyrning. För att underlätta för den som är intresserad av att boka en lokal eller utställningsplats uppdateras nu universitets webbsida med information om lokaler, utrustning, kringtjänster och bokningsformulär.

– Vår uthyrning stärker Örebro som en av Sveriges mötesarenor. Dessutom får besökarna möjlighet att se universitetet och uppleva den kreativa anda som finns här, säger Ulrika Franzén, ansvarig för externa möten.

Text och foto: Anna Asplund