Fem fick lättare skador i olycka med buss från Örebro universitet

En buss med 25 studenter och lärare vid Örebro universitet var på tisdagsförmiddagen inblandade i en trafikolycka på väg 205 söder om Grythyttan. Fem personer fick föras till Karlskoga lasarett med det som insatsledaren på plats bedömde som lättare skärskador.

Bussen med Örebrostudenterna var på väg till Hjulsjö på en studieresa när den mötte en tankbil. Tankbilens släp fick sladd och kolliderade med bussen som åkte ner i diket.

Av de fem som fick föras till sjukhus var en lärare, tre studenter och busschauffören. Övriga passagerare hämtades upp av en extrabuss som körde tillbaka till Örebro universitet där studenterna kommer att bli mottagna och omhändertagna av personal på den institution de tillhör.