This page in English

Första vinnaren av pedagogiska priset 2018

Kaltum Mohamud (Vice ordförande med utbildningspolitiskt ansvar på Örebro studentkår) och Karl-Magnus Edberg.

Örebro studentkår överraskade idag Karl-Magnus Edberg på Restaurang- och hotellhögskolan i Grythyttan. Han är en av de två lärarna som vinner pedagogiska priset 2018.

Karl-Magnus är universitetsadjunkt och lärare på Restaurang- och hotellhögskolan. Bland studenternas motiveringar till att han ska få pedagogiska priset står det:

Karl-Magnus har ett brinnande engagemang för sin roll som lärare. Hans brinnande passion för yrket smittar av sig och han är en fantastisk inspirationskälla. Han ställer alltid upp och finner tid  – både under och utanför studietid. Karl-Magnus bidrar alltid till en trivsam tillvaro och en stimulerande och avslappad arbetsmiljö. Med ett varmt och öppet välkomnade blir man alltid bemött av ett härligt leende.