ÖREBRO UNIVERSITET 20 ÅR

Hundratals firade Örebro universitet med glass och volleyboll

Volleybollspelande studenter under introduktionen

Den traditionsenliga volleybollturneringen för studenter lockade många åskådare till Örebro universitet. Som en del i Örebro universitets 20-firande bjöd rektor på glass.

Örebro firar 20 år som universitet i år. Här hittar du mer information om firandet.

Tolv lag tävlade i den årliga volleybollturneringen, som är en del av introduktionen vid Örebro universitet. Alla kårsektioner fanns representerade, samt studenter vid de internationella masterprogrammen, Örebro kårhus och Örebro Beerpongsällskap.

– Det var verkligen superhärlig stämning hela dagen, alla volontärer var fantastiska och lagen gav verkligen allt, säger Maja Thurfjell, som är introduktionsansvarig vid Örebro universitet.

Studenter köar för att få gratis glass.

Kön ringlade lång till glassbilen från Götlunda Glass.

Med anledning av att universitetet i år firar 20 år som universitet, bjöd rektor på glass.

– Det kändes som ett kul inslag att göra lite mer för publiken också, det verkade vara uppskattat av alla, säger Maja Thurfjell.

Studenter från kårsektionen Sesam tågar in mot volleybollplanen

Studenter från kårsektionen Sesam tågar in mot volleybollplanen.

Runt 500 personer fanns på plats vid evenemanget. Vinnare i volleybollturneringen blev Erasmus Student Network, ESN. Teknat kom på andra plats och bronset gick till Masters.

Text: Anna Lorentzon
Foto: Amanda Granell och Anna Lorentzon

Volleybollspelande studenter

Tolv lag möttes i turneringen.

Amanda Granell äter glass

Amanda Granell ansvarar för att studenterna vid Örebro universitet får ta del av 20-årsfirandet.

Studenter på plats vid den årliga volleybollturneringen

Studenterna fick också prova på olika aktiviteter som bungyrun, gladiatorkamp och sumobrottning från Chaos Event.