Idrottsföreningen byter namn till Campusgymmet

Personal på Campusgymmet.

Marianne Hilltorp-Johansson, verksamhetsledare. Sara Forsström, student och receptionist. Ali Reza Aghababaie, receptionsansvarig. Robert Eriksson, gymansvarig.

Nu slipper du vricka tungan varje gång du ska svettas på en gruppträning, spela badminton eller köra ett pass i cirkelgymmet. ÖUIF (Örebro universitets Idrottsförening) byter namn till Campusgymmet och bjuder på flera spännande nyheter.

Mer information på campusgymmet.se

Där hittar du alla spännande nyheter och kan se att Campusgymmet har "gratisvecka" 29 augusti till den 4 september.

Låt inte det nya namnet lura dig. Det är inte bara ett gym, utan ett fullskaligt träningskoncept med allt från barngympa till seniorverksamhet. Föreningen behåller sin stora bredd och utvecklar kvaliteten i utbudet och som tidigare kan du välja bland olika gruppträningspass, bollpass och så det uppdaterade gymmet.

- Campusgymmet har någonting för alla. Du kan smyga igång på någon passande aktivitet och öka takten allt eftersom, säger Marianne Hilltorp-Johansson, verksamhetsansvarig på Campusgymmet.

En stor del av personalen och studenterna  är aktiva på Campusgymmet, både på gruppträningar, bollspel och i gymmet. En av anledningarna till namnbytet är att du lätt skall förstå vad det är för verksamhet föreningen bedriver och var de håller till. Genom att byta namn till Campusgymmet tror föreningen att det blir lättare att hitta till aktiviteterna, som finns på Campus Örebro och Campus Grythyttan. I filialen i Grythyttan (Hälsans hus) finns ett välbesökt gym och en stor fin idrottshall med möjlighet till både gruppträningar och bollspel.

- Är man intresserad av vad vi erbjuder är det enkelt att titta in på vår hemsida, menar Robert Eriksson som är gyminstruktör på Campusgymmet.

Text och bild: Micael Jonsborg