Nya utbytesplatser på Aston University

Karta över en del av Storbritannien.

Aston University ligger i Birmingham, cirka 2 timmar med tåg från London.

Från och med våren 2018 kan Örebrostudenter välja att göra sina utbytesstudier vid Aston University i Storbritannien, ett universitet som utmärkt sig vad gäller kvaliteten på undervisningen. Sista ansökningsdag är 2 maj.

Sista ansökningsdag för utbytesstudier för vårterminen 2018 är den 2 maj 2017.

Sökportal för utbytesstudier

- Utbytesstudier ger möjlighet att skapa ett brett kontaktnät, plugga på engelska och utvecklas både i sitt ämne och på det personliga planet. Det är en bra merit att ha med i sin CV eftersom arbetsgivare ser positivt på utbytesstudier, säger Ulrika Kvist från internationella kontoret.

Redan 2016 inledde Örebro universitet ett nära samarbete med Aston University som gäller både forskning och utbildning.  Nu har ännu ett avtal skrivits under som innebär att Örebro universitet kan erbjuda 24 utbytesplatser på Aston University inom flera olika ämnen - psykologi, statskunskap, medicin och kemi är några exempel.

Aston University ligger i Birmingham, ungefär två timmar med tåg från London och har 50 000 studenter. Det hamnar på andra plats av de brittiska universiteten vad gäller kvaliteten på utbildningen i Times Higher Educations ranking.

Den som väljer utbytesstudier vid Aston University studerar inom Erasmusprogrammet där ett stipendium ingår. Ansökan för utbytesstudier för vårterminen 2018 är öppen och sista ansökningsdag är 2 maj 2017.

Vilka kan söka till Aston University?

Handelshögskolan
Ämne/ämnesområde: Business and administration
Nivå Undergraduate / Bachelor

Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap