Özz Nûjen till Örebro universitet

Özz Nûjen

Foto: Robert Eldrim

Komikern Özz Nûjen kommer till Örebro universitet och kör timmes stand up nästa vecka.
- Eftersom det är mycket plugg och tentor just nu ville vi passa på att bjuda på skratt, berättar Nassrin Abdulkarim, ordförande för Kurdiska student- och akademikerföreningen i Örebro som är arrangör.

Det är inte första gången som Özz Nûjen besöker Örebro universitet. För två år sen var han på plats och föreläste.
- Vi har tidigare bjudit honom som föreläsare och då pratade han om kurdisk historia och det var väldigt uppskattat, berättar Nassrin Abdulkarim, ordförande för KSAF Örebro.

Hon fortsätter:
- Så vi har byggt en bra relation med honom. Och den här gången ville vi göra något annorlunda, så då frågade vi om han kunde köra stand up istället.

Standup-showen är i Novaaulan onsdagen den 7:e november klockan 18-19. Det är en föreställning som är öppen för alla. För medlemmar i KSAF Örebro kostar biljetterna 50 kronor i förköp och 70 kronor på plats. Och för icke medlemmar 100 kronor i förköp och 120 kronor på plats.
- Eftersom föreställningen är i Novaaulan så finns det gott om platser. Så det är bara att köpa en biljett.

Varför väljer ni just stand up?
- Det är tentatider och mycket plugg för många studenter nu. Då vill vi göra några extra roligt, säger Nassrin Abdulkarim, ordförande för KSAF Örebro.

Här kan du läsa mer information om föreställningen som hålls i Aula Nova.