Välkommen alla nya studenter!

Studenterna Rebecka Berg och My Sterner

– Vi ser fram emot en kul och bra utbildning som vi får användning av när vi är klara, säger Rebecka Berg som börjar på Personalvetarprogrammet och My Sterner som startar sin utbildning på Kandidatprogram i samhällsanalys.

Idag är det terminsstart och närmare 700 studenter börjar sin utbildning vid Örebro universitet. Vi passade på att fråga några av dem om deras förväntningar.

Sevada Kuzey– Mina förhoppningar är att det ska bli så lärorikt som möjligt, tycker Sevada Kuzey, Läkarprogrammet.

William Kragh– Jag tror att utbildningen kommer att bli kul och lärorik, säger William Kragh, Psykologprogrammet.

Annelise Frisk och Agnes Hellsing– Det ska bli spännande och vi ser fram emot att plugga här, tycker Annelise Frisk och Agnes Hellsing, Sjuksköterskeprogrammet.

Text: Sigrid Hallafors och Anna Asplund
Foto: Sigrid Hallafors