Bedömning i klinisk verksamhet, fördjupning

De olika stegen som beskriver handledarutbildningen

Utbildningen är en fördjupning i bedömning och återkoppling och riktar sig till de som tidigare har gått en grundläggande utbildning inom klinisk handledning. Utbildningen syftar till att ge fördjupad kompetens för handledning i klinisk verksamhet såväl inom det egna yrket som tvärprofessionellt. Utbildningen är en av flera kursmoduler där du kan fördjupa din pedagogiska kompetens inom handledning.

Bedömning i klinisk verksamhet, fördjupning

Utbildningens syftar till att ge fördjupad kunskap för bedömning och återkoppling vid handledning i klinisk verksamhet, såväl inom det egna yrket som tvärprofessionellt. Bedömning i klinisk verksamhet, fördjupning ges i samverkan mellan Örebro universitet och Region Örebro län.

Den vänder sig till medarbetare inom Region Örebro län och Örebro läns kommuner samt till medarbetare inom andra regioner och verksamheter som Örebro universitet samverkar med angående verksamhetsförlagd utbildning.  Målgruppen är kliniska handledare som handleder te x sjuksköterske-, läkar-, audionom-, röntgensjuksköterske-, eller arbetsterapeutstudenter.

Omfattning och utbildningsdatum

Utbildningen Bedömning i klinisk verksamhet, fördjupning omfattar en heldag. Inför kursen kommer deltagarna att få ett utbildningsmaterial som förberedelse samt en mindre uppgift.

Kursdatum för höstterminen 2023

Torsdagen den 23 november 2023, kl. 8.15-16.45

Kursdatum för vårterminen 2024

Torsdagen den 16 maj 2023, kl. 8.15-16.45

Behörighet och urval

Kliniska handledare inom hälso- och sjukvården med högskole- eller universitetsexamen. För behörighet krävs att du är medarbetare inom Region Örebro län eller Örebro läns kommuner alternativt medarbetare inom andra regioner och hälso- och sjukvårdsverksamhet som Örebro universitet samverkar med angående verksamhetsförlagd utbildning. Utbildningen riktar sig till de som tidigare har gått en grundläggande utbildning inom klinisk handledning

Urval till kursplatser sker proportionellt utifrån yrkestillhörighet med målsättning att skapa en tvärprofessionell sammansättning bland kursdeltagare.

Vid behov prioriteras kursplats för sökande med påbörjat eller planerat specifikt pedagogiskt uppdrag inom Region Örebro län

Kostnad

Ingen utbildningsavgift debiteras deltagare med anställning inom RÖL, Örebro universitet eller kommunal hälso- och sjukvård.

Kostnaden faktureras efter sista anmälningsdag till utbildningen. Vid eventuell avanmälan efter sista anmälningsdag eller avhopp från utbildningen sker ingen återbetalning.

Vid avbokning efter sista anmälningsdag ca 1 månad före utbildningen startar, utan synnerliga skäl, kommer Högskolepedagogiskt centrum att avgiftsbelägga deltagarens beställande enhet med 500 kr.

Anmälan stänger den 14 december 2023.

Kursansvarig

Desiree Wiegleb Edström

Befattning: Universitetslektor Organisation: Institutionen för medicinska vetenskaper

Profilsida: Desiree Wiegleb Edström

E-post:

Rum: X4311

Desiree Wiegleb Edström

Kursadministratör Jennie Jensen svarar på praktiska frågor om tider, lokaler och registrering i lärplattformen Blackboard, fakturor med mera.

E-post: This is an email address