Nyhetsbrev: Satsning på visualiseringsteknik för SME-bolag

Andrey Kiselev.

Nyfiken på visualiseringsteknik? Missa inte Visual Lifts demo 2 december. AI Impact Lab deltar i projektet Visual Lift, som koordineras av Linköpings universitet. Projektet drog i gång i oktober och ska pågå under två år. Målet är att hjälpa små- och medelstora företag att komma i gång med olika typer av visualiseringstekniker, som exempelvis digital tvilling, AR och VR.

Projektet har sin bas i Norrköping med Visualiseringscenter C. Därtill byggs tre noder med visualiseringslabb upp i Mellansverige, där företag ska kunna testa olika lösningar. Noderna finns hos Örebro universitet i Örebro, Mälardalen Industrial Technology Center i Eskilstuna och hos Automation Region i Västerås.

– Det här är ett konkret erbjudande som SME-bolag kan ta del av genom AI Impact Lab. Om ett företag är intresserat av digitala tvillingar, AR eller bara är nyfiken på vad visualisering kan göra för deras verksamhet – kontakta oss. Vi kan både möjliggöra en kontakt med parterna i Visual Lift-projektet, samt hjälpa till med konkreta lösningar genom den utrustning vi har på Örebro universitet, säger Mikael Klintberg på AI Impact Lab.

Om du vill veta mer om Visual Lift har du möjlighet att delta på en digital demodag 2 december. Läs mer och anmäl dig här, sista anmälningsdag är 30 november.

Läs hela AI Impact Labs nyhetsbrev här.