This page in English

PressReader

Dagstidningar och tidskrifter i fulltext från fler än 90 länder. Tidningarna är en exakt kopia av den tryckta tidningen.

PressReader kan användas antingen via webbgränssnittet (klicka på "Till databasen") eller via appen (se instruktioner nedan).

Publikationerna är i regel tillgängliga på utgivningsdagen, och sparas i arkiv några månader. Variationer finns.

Tillgänglig inom Örebro universitet eller via inloggning för lärare/student.

Typ av innehåll:
Till databasen Till databaslistan

Gör så här för att komma igång med appen:

1. Koppla upp dig mot universitetets trådlösa nätverk Eduroam.

2. Gå in på PressReader via länken här nedan ("Till databasen"). Skapa ett personligt konto (klicka på "Sign in" och "New user? Sign up now.")

3. Ladda ner appen från Google Play, App Store eller Microsoft Store.

4. Logga in med ditt personliga konto i appen, under "More" och "Accounts".

Nu kan du ladda ner tidningar och tidskrifter som sedan kan läsas också utanför universitetets nätverk. Appen håller din inloggning öppen i 7 dagar, och kan under den tiden användas via din privata uppkoppling.

Efter 7 dagar behöver du åter logga in på PressReader medan du är ansluten till Eduroam. Då inleds en ny 7-dagarsperiod.