Chatten ändrar utseende

Foto på händer som skriver på en bärbar dator.

Från mars syns chatten som en bubbla i webbläsaren, och följer med mellan sidorna.

I höstas startade universitetsbiblioteket sin chatt-tjänst, för att snabbt och enkelt kunna svara på era frågor. Sen dess har vi chattat med er över 1500 gånger om allt från bibliotekets corona-anpassningar till information om enskilda boktitlar.  

Nu uppgraderar vi chatten till att synas som en chattbubbla, som efter startad konversation följer med mellan bibliotekets sidor. Det för att göra det enklare att ha kvar konversationen om du följer länkar eller sidhänvisningar du fått hjälp med. 

- Successivt kommer chattbubblan ses på fler och fler av sidorna på bibliotekets webbplats, och är det så att den inte dyker upp eller du vill kontakta oss utanför chattens öppettider, kan du alltid gå in via sidan Kontakta oss på vår webbplats, säger Märta Sjöblom som arbetar i projektgruppen för chatten på universitetsbiblioteket. 

Tjänsten och hur vi jobbar med den håller fortfarande på att anpassas och utvecklas. Därför vill vi gärna höra dina erfarenheter av chatten, både det som fungerar bra och det som kan förbättras. Du kan dela med dig av dina åsikter anonymt genom detta formulär.