Webbinarium 2021 – Nya vägar för att stärka barn och unga

Två barn går på en väg.

Våren 2021 anordnade Social Impact Lab webbinariet "Nya vägar för att stärka barn och unga – sex insatser där teori möter praktik". Under eventet presenterades sex olika insatser, metoder och modeller som utvecklats av forskare och undervisande personal vid universitetet. Insatserna är formade för att stötta praktiker i vardagsarbetet.

Anna Duberg.

Dans för hälsa

Anna Duberg

Josefine Karlsson.

Den digitala läskompisen

Josefine Karlsson

Kristina Tyrenius.

Body Percussion

Kristina Tyrenius

Kristina Collén.

Almamodellen

Kristina Collén

Detta event arrangerades av Örebro universitet Holding AB.

Sofia Sjöström.

Moderator för eventet var Sofia Sjöström, kommunikationsstrateg och erfaren journalist och programledare med bakgrund från bland annat SVT och TV4.

• 08.15 Zoomlänken till webbinariet öppnar.
  • 08.30 Introduktion till dagen, bakgrund om Social Impact Lab och dagens program.
  • 08.50 "Dans för hälsa" med Anna Duberg
  • 09.30 Paus
  • 09.40 "Föräldraskapsleken" med Terese Glatz
  • 10.20 Paus
  • 10.30 "Avkränkningsprinciperna" med Åsa Källström
  • 11.10 Paus
  • 11.20 "Den digitala läskompisen" med Josefine Karlsson
  • 12.00 Avrundning av förmiddagen

• 12.10 Lunchpaus

• 13.00 Introduktion av eftermiddagen
  • 13.10 "Body Percussion" med Kristina Tyrenius (denna seminariedel hålls på engelska / this session will be in English)
  • 13.50 Paus
  • 14.00 "Almamodellen" med Kristina Collén
  • 14.40 Återsamling och avslutning
  • 14.50 Avslut

Social Impact Lab – innovation som löser samhällsutmaningar. I Social Impact Lab arbetar grupper av forskare och annan personal för att konkretisera sina idéer för social förändring. Våra innovativa lösningar, praktiska metoder och verktyg ska göra nytta utanför vår akademiska värld.

Läs mer här.

För frågor om seminarieinnehåll och Social Impact Lab

Åsa Allard

Befattning: Verksamhetsledare/innovationsrådgivare Organisation: Örebro universitet Holding AB