Karin Sjödin
Position: Lecturer School/office: School of Health SciencesEmail: karin.sjodin@oru.se
Phone: +46 19 303923
Room: G2112
Research subject
Research projects
Active projects
Completed projects
Publications
Articles in journals |
Chapters in books |
Doctoral theses, comprehensive summaries |
Licentiate theses, comprehensive summaries |
Manuscripts |
Articles in journals
- Sjödin, K. , Quennerstedt, M. & Öhman, J. (2023). The meanings of friluftsliv in Physical Education Teacher Education. Sport, Education and Society.
- Andersson, K. (2022). Motiv för undervisning i naturen i svensk skola. NorDiNa: Nordic Studies in Science Education, 18 (3), 275-289.
- Andersson, K. & Öhman, J. (2015). Moral relations in encounters with nature. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 15 (4), 310-329.
Chapters in books
- Andersson, K. M. , Rudsberg, K. & Öhman, J. (2015). Miljödidaktisk lärandeanalys. In: Leif Östman, Naturmötespraktiker och miljödidaktiskt lärande (pp. 235-254). . Uppsala universitet.
- Öhman, J. , Andersson, K. & Sandberg, M. (2013). Barns möte med naturen. In: Peter Fredman, Marie Stenseke, Klas Sandell, Anders Mossing, Friluftsliv i förändring: resultat från ett forskningsprogram: slutrapport (pp. 115-130). Stockhom: Rapport (Statens naturvårdsverk).
Doctoral theses, comprehensive summaries
- Sjödin, K. (2024). Friluftsliv och naturmöten i utbildningspraktik. (Doctoral dissertation). (Comprehensive summary) Örebro: Örebro University.
Licentiate theses, comprehensive summaries
- Andersson, K. (2020). Naturmöten i pedagogiska verksamheter. Lic. (Comprehensive summary) Örebro universitet.
Manuscripts
- Sjödin, K. , Quennerstedt, M. & Öhman, J. Friluftsliv in Physical Education Teacher Education practice : its challenges, conflicting meanings, and negotiations.
- Andersson, K. Motiv för undervisning i naturen i svensk skola.