Articles in journals |
Articles, book reviews |
Articles, reviews/surveys |
Books |
Chapters in books |
Collections (editor) |
Conference papers |
Other |
Reports |
Articles in journals
Articles, book reviews
Articles, reviews/surveys
Books
Chapters in books
Lundahl, C. (2017).
Betyg som kulturella artefakter.
In:
Joakim Landahl och Christian Lundahl,
Bortom PISA: Internationell och jämförande pedagogik.
Stockholm: Natur och kultur.
Landahl, J.
& Lundahl, C. (2017).
Bortom PISA.
In:
Joakim Landahl och Christian Lundahl,
Bortom PISA: Internationell och jämförande pedagogik.
Stockholm: Natur och kultur.
Landahl, J.
& Lundahl, C. (2017).
Internationell och jämförande pedagogik.
In:
Joakim Landahl och Christian Lundahl,
Bortom PISA: Internationell och jämförande pedagogik.
Stockholm: Natur och kultur.
Lundahl, C. (2015).
Vad är betyg?.
In:
Maja Elmgren, Maria Folke Fichtelius, Stina Hallsén, Henrik Román, Wieland Wermke,
Att ta utbildningens komplexitet på allvar: En vänbok för Eva Forsberg.
Uppsala: Uppsala universitet.
Lundahl, C. (2014).
Bedömning och återkoppling.
In:
Mats Ekholm & Hans-Åke Scherp,
Det goda lärandets grunder (pp. 33-60).
Malmö: Gleerups Utbildning AB.
Lundahl, C. (2010).
Bedömning: att veta vad andra vet.
In:
Lundgren, U. P., Säljö, R. & Lidberg, C.,
Lärande, skola, bildning: grundbok för lärare (pp. 255-294).
Stockholm: Natur och kultur.
Lundahl, C. (2007).
Kunskapsbedömning och kunskapssyn.
In:
Karin Åmossa,
I kunskapens namn: en antologi om kunskap, makt och kreativitet (pp. 34-47).
Stockholm: Lärarförbundet.
Collections (editor)
Conference papers
Bagger, A. , Norén, E. , Boistrup, L.
& Lundahl, C. (2019).
Digitalized national tests in mathematics: a way of increasing and securing equity?.
In:
Jayasree Subramanian,
Proceedings of the TenthInternational Mathematics Educationand Society Conference. Paper presented at The tenth International Mathematics Education and Society conference (MES10), Hyderabad, India, Jan 28th-Feb 2nd, 2019. Hyderabad, India: International Mathematics Education and Society Co.
Full text in DiVA
Lundahl, C. (2018).
Exhibit with emotions.
Paper presented at International Standing Conference for the History of Education (ISCHE 40), Berlin, Germany, August 29 - September 1, 2018.
Forsberg, E.
& Lundahl, C. (2007).
Knowledge re/production in governing.
Paper presented at NERA’s 35th Congress, Nordic Perspectives of Lifelong Learning in the New Europe, Turku, Finland, March 15-17, 2007.
Other
Reports
Bergh, A. , Englund, T. , Lundahl, C. , Nordin, A. , Sundberg, D.
& Wahlström, N. (2018).
Forskningssammanställning kring läroplansteori, läroplansutveckling och läroplansutvärdering. Stockholm: .
Lundahl, C. , Bonnevier, J. , Arensmeier, C. , Borgström, E. , Lennqvist-Lindén, A. , Nilsson, P. , Sundberg, B. , Sundhäll, M.
& et al.
(2016).
Nationella proven i grundskolans årskurs 6 och 9: En uppföljning av lärares, rektorers och elevers uppfattningar om proven. Stockholm: Skolverket (Skolverkets rapport 447).