Daroon Yassin
Position: Senior Lecturer School/office: School of Humanities, Education and Social SciencesEmail: daroon.yassin@oru.se
Phone: +46 19 303747
Room: F2151
Research projects
Completed projects
Research groups
Publications
Articles in journals |
Chapters in books |
Conference proceedings (editor) |
Doctoral theses, monographs |
Reports |
Articles in journals
- Deutschmann, M. , Borgström, E. , Yassin Falk, D. , Steinvall, A. & Svensson, J. (2023). "It ain't what you say. It's the way you say it": adapting the matched guise technique (MGT) to raise awareness of accentedness stereotyping effects among Swedish pre-service teachers. Language Awareness, 32 (2), 255-277.
- Graham, S. , Skar, G. B. & Falk, D. Y. (2020). Teaching writing in the primary grades in Norway: a national survey. Reading and writing, 34 (2), 529-563.
- Bonnevier, J. , Borgström, E. & Yassin, D. (2017). Normers roll i ett mål- och kriterierelaterat bedömningssystem. Utbildning och Demokrati, 26 (2), 21-47.
- Borgström, E. & Yassin, D. (2010). Tioåringar skriver nationellt prov. Texter om svenska med didaktisk inriktning, 7, 25-33.
Chapters in books
- Yassin Falk, D. & Jølle, L. (2022). Texter i dialog: Ett metafunktionellt perspektiv på samtal under argumenterande skrivande i skolår 2. In: Randi Solheim; Hildegunn Otnes; Marit Olave Riis-Johanssen, Samtale, samskrive, samhandle: Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill (pp. 47-69). Oslo: Universitetsforlaget.
- Solheim, R. & Falk, D. Y. (2021). Skrivarutvikling og skrivekompetanse: Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. In: Lennart Jølle; Ann Sylvi Larsen; Hildegunn Otnes; Leiv Inge Aa, Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden (pp. 199-221). Oslo: Universitetsforlaget.
- Yassin, D. & Skar, G. B. (2020). Skrivbedömning och respons. In: Karin Forsling, Catharina Tjernberg, Skrivundervisningens grunder (pp. 75-102). Malmö: Gleerups Utbildning AB.
- Ledin, P. , Holmberg, P. , Wirdenäs, K. & Yassin, D. (2013). Skrivundervisning i skolan bör ha tydliga mål: TOKIS: En skrivpedagogisk modell för textaktiviteter och textsamtal i skolan. In: Vetenskapsrådet, Resultatdialog 2013 (pp. 89-101). Stockholm: Vetenskapsrådet.
- Yassin, D. (2011). Elever i år 3 tycker till: Interpersonell grammatik för åsikter och råd i insändartexter. In: Per Holmberg, Anna-Malin Karlsson och Andreas Nord, Funktionell textanalys (pp. 114-126). Stockholm: Norstedts Förlag.
Conference proceedings (editor)
- Jansson, D. (ed.) , Melander, I. (ed.) , Westberg, G. (ed.) & Yassin Falk, D. (ed.) (2024). Svenskans beskrivning 38: Förhandlingar vid trettioåttonde sammankomsten. Örebro 4–6 maj 2022, Del I. Örebro: Örebro universitet (Svenskans beskrivning 38:1).
- Jansson, D. (ed.) , Melander, I. (ed.) , Westberg, G. (ed.) & Yassin Falk, D. (ed.) (2024). Svenskans beskrivning 38: Förhandlingar vid trettioåttonde sammankomsten. Örebro 4–6 maj 2022, Del II. Örebro: Örebro universitet (Svenskans beskrivning 38:2).
- Jansson, D. (ed.) , Melander, I. (ed.) , Westberg, G. (ed.) & Yassin Falk, D. (ed.) (2024). Svenskans beskrivning 38: Förhandlingar vid trettioåttonde sammankomsten, Örebro 4–6 maj 2022, Del III. Örebro: Örebro universitet (Svenskans beskrivning 38:3).
Doctoral theses, monographs
- Yassin Falk, D. (2017). Skrivundervisning i grundskolans årskurs 3. (Doctoral dissertation). Örebro: Örebro University.
Reports
- Lundahl, C. , Bonnevier, J. , Arensmeier, C. , Borgström, E. , Lennqvist-Lindén, A. , Nilsson, P. , Sundberg, B. , Sundhäll, M. & et al. (2016). Nationella proven i grundskolans årskurs 6 och 9: En uppföljning av lärares, rektorers och elevers uppfattningar om proven. Stockholm: Skolverket (Skolverkets rapport 447).