Karin Rudsberg
Title: Senior Lecturer School/office: School of Humanities, Education and Social SciencesPhone: +46 19 301327
Room: F3216

Research subject
Research environments
Research projects
Research teams
Publications
Articles in journals |
Chapters in books |
Conference papers |
Doctoral theses, comprehensive summaries |
Manuscripts |
Reports |
Articles in journals
Rudsberg, K. , Östman, L.
& Östman, E. A. (2017). Students' meaning making in classroom discussions: the importance of peer interaction. Cultural Studies of Science Education, 12 (3), 709-738.
Rudsberg, K.
& Öhman, J. (2015). The role of knowledge in participatory and pluralistic approaches to ESE. Environmental Education Research, 21 (7), 955-974.
Rudsberg, K. , Öhman, J.
& Östman, L. (2013). Analyzing students' learning in classroom discussions about socioscientific issues. Science Education, 97 (4), 594-620.
Rudsberg, K.
& Öhman, J. (2010). Pluralism in practice: experiences from Swedish evaluation, school development and research. Environmental Education Research, 16 (1), 95-111.
Eriksson, C. , Johansson, T. , Quennerstedt, M.
& Rudsberg, K. (2003). Idrott och hälsa – mer för fysiskt aktiva pojkar än fysiskt inaktiva flickor?. Svensk Idrottsforskning: Organ för Centrum för Idrottsforskning, 12 (3), 35-38.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Johansson, T. , Mustell, J. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Sundberg, M.
& Svensson, L. (2003). Skolämnet idrott och hälsa: en nationell utvärdering. Tidskrift i gymnastik och idrott (4), 12-15.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Johansson, T. , Mustell, J. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Sundberg, M.
& Svensson, L. (2003). Skolämnet idrott och hälsa hösten 2002: uppläggning och huvudresultat från en nationell utvärdering. Svensk Idrottsforskning: Organ för Centrum för Idrottsforskning (3), 30-34.
Rudsberg, K.
& Öhman, J. (). The role of knowledge in participatory and pluralistic approaches to ESE. Environmental Education Research.
Chapters in books
Rudsberg, K.
& Öhman, J. (2019). Classroom discussions: Students’ learning in argumentation about ethical and political aspects of sustainability issues.
In:
Katrien Van Poeck, Leif Östman and Johan Öhman, Sustainable Development Teaching: Ethical and Political Challenges (pp. 175-184).
Milton Park and New York: Routledge.
Andersson, K. M. , Rudsberg, K.
& Öhman, J. (2015). Miljödidaktisk lärandeanalys.
In:
Leif Östman, Naturmötespraktiker och miljödidaktiskt lärande (pp. 235-254).
. Uppsala universitet.
Conference papers
Rudsberg, K. , Sundhäll, M.
& Nilsson, P. (2019). Investigating the relation between teachers’ actions and students’ meaning making of mathematics.
In:
Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M., Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Paper presented at The Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Netheralands, February 6-10, 2019. (pp. 3746-3753). Utrecht, Netherlands: Creme.
Rudsberg, K. , Öhman, J.
& Östman, L. (2017). A Transactional Perspective on Meaning-making: Democratic Discussions.
Paper presented at ECER 2017, Copenhagen, Denmark, August 22-25, 2017. European Educational Research Association.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Öhman, M.
& Öijen, L. (2005). Physical education in Sweden.
Paper presented at BERA Conference 2005. Pontypridd, UK.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Öhman, M.
& Öijen, L. (2003). A national evaluation of the school subject physical education and health: I. methodological approaches and challenges.
Paper presented at 4th Nordic Health Promotion Research Conference Västerås, Sweden.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Öhman, M.
& Öijen, L. (2003). A national evaluation of the school subject physical education and health: II. on the importance of subject content and focus.
Paper presented at 4th Nordic Health Promotion Research Conference Västerås, Sweden.
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Öhman, M.
& Öijen, L. (2003). A national evaluation of the school subject physical education and health: III. ”More for boys than girls?”.
Paper presented at 4th Nordic Health Promotion Research Conference Västerås, Sweden.
Doctoral theses, comprehensive summaries
Rudsberg, K. (2014). Elevers lärande i argumentativa diskussioner om hållbar utveckling.
(Doctoral dissertation).
(Comprehensive summary)
Uppsala: Acta Universitatis Upsaliensis.
Manuscripts
Rudsberg, K. , Östman, L.
& Aaro Östman, E. Students' learning in classroom discussions : the importance of peer interaction.
Reports
Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Quennerstedt, M. , Rudsberg, K. , Öhman, M.
& Öijen, L. (2005). Idrott och hälsa – ämnesrapport NU-03.. Stockholm: Fritzes.
Quennerstedt, M. , Eriksson, C. , Gustavsson, K. , Rudsberg, K. , Sundberg, M. , Johansson, T.
& Svensson, L. (2003). Skolämnet Idrott och hälsa i Sveriges skolor - en utvärdering av läget hösten 2002. Örebro: Örebro universitet.