Musikdidaktiskt nätverk 25 november 2024

25 november 2024 15:15 – 18:00 Lokal meddelas ungefär en vecka innan nätverksträffen till den mailadress du anger i anmälan.

Händer som spelar piano

RUC - Regionalt utvecklingscentrum välkomnar musiklärare i grund- och gymnasieskolan, skolledare, lärarutbildare och forskare inom musikdidaktiska områden till ännu en nätverksträff.

Hur kompar jag så att jag får klassen att sjunga?

Hans Balstedt
Martin Junstrand

Välkommen till en nätverksträff där pianot och gitarren, som lärarens didaktiska och konstnärliga verktyg i klassrummet, står i fokus. Träffen är till för dig som undervisar i ämnet musik på grund- eller gymnasieskolan oavsett vilken nivå du har i piano- och gitarrspel. Den leds av Hans Balstedt och Martin Junstrand, båda med lång erfarenhet av gitarr- respektive pianoundervisning på Musikhögskolan vid Örebro universitet. Denna gång sker nätverksträffen i workshopform där vi tillsammans musicerar och delar erfarenheter. Du kan förvänta dig en workshop med mycket praktiskt musicerande och intressanta inputs.

I samband med anmälan ber vi dig ange vilket av instrumenten du önskar koncentrera dig på. Ungefär en vecka innan nätverksträffen kommer du få material.

Individuell anmälan krävs. Deltagande är kostnadsfritt. Vi bjuder på kaffe.
Anmälan är bindande och uteblivet deltagande kan komma att debiteras. Meddela därför eventuell avanmälan i god tid.

Anmälan öppnar vecka 40.

Välkommen!

Vid eventuella frågor kontakta
Jenny Rosén, administratör RUC - Regionalt utvecklingscentrum