Många utställare på växande Juristmässan

Närmare 40 utställare fanns på plats när studenterna på Örebro universitet bjöds in till årets juristmässa.

- Mässan har vuxit för varje år. Aldrig har vi haft så många företag på plats, säger projektledare Johanna Pålsson.

Det var tolfte året som Juridiska föreningen på Örebro universitet anordnade arbetsmarknadsmässan för lärosätets rättsvetar- och juriststudenter. Målet var att ge inspiration och möjlighet att nätverka med framtida möjliga arbetsgivare.

- Vi vill ge studenterna möjlighet att gå på intressanta seminarier och träffa byråer, företag och organisationer som behöver kompetens inom det juridiska och rättsliga området, säger Johanna Pålsson.

Mässan inleddes med en traditionsenlig förkväll med föreläsningar och mingel. Under den efterföljande mässdagen, den 11 december, fanns möjlighet att träffa utställare mellan föreläsningarna. Dagen avslutades med en bankett på Örebro slott.

- För min del är det här ett bra sätt att orientera sig arbetsmarknadsmässigt, säger John Wahlby som går tredje terminen på juristprogrammet. Jag betraktar mig fortfarande som rätt ny eftersom jag bara är inne på andra året som juriststuderande och mässan ger möjlighet att få veta mer om de olika inriktningar och jobb som finns. Här finns ett brett urval av organisationer och företag representerade och många att prata med.