Melker Schörling ny ordförande för Entreprenörskapsforum

En av Sveriges mest kända näringslivsprofiler, Melker Schörling, blir ny styrelseordförande för Entreprenörskapsforum som har sitt säte på Örebro universitet.

– Det ska bli spännande att få vara med och arbeta med samhällsfrågor som är avgörande för Sveriges ekonomiska utveckling framöver. Entreprenörskapsforum fyller en viktig roll när det gäller att förbättra förutsättningarna för entreprenörskap, innovation och forskning, säger Melker Schörling i en kommentar till varför han accepterat uppdraget som styrelseordförande. Entreprenörskapsforum har också en koppling till Örebro universitet, som jag värnar om.

– Entreprenörskapsforum har sitt säte på Örebro universitet. Det är en viktig del av universitetet som vi vill arbeta mer intensivt ihop med och därför är det extra roligt att vi har fått en så fantastiskt erfaren styrelseordförande till Entreprenörskapsforum nu i Melker Schörling, säger Jens Schollin, rektor på Örebro universitet.

Melker Schörling är född 1947. Han är bland annat styrelseordförande i Melker Schörling AB, Hexagon AB, Securitas AB samt ledamot av styrelsen för Hennes & Mauritz AB.