Örebrostudenter tog pris i juridiska mästerskap

Ida Karlsson och Petra Enmalm, juridikstuderande vid Örebro universitet, vann priset som bästa svarandelag när Svenska Juridiska Mästerskapen avgjordes i Högsta domstolen i Stockholm.

Tävlingen anordnades av sammanslutningen för de Svenska Juridiska Mästerskapen, SSJM. Det är en ideell förening grundad av de juridiska föreningarna i Uppsala, Stockholm, Lund, Örebro, Göteborg och Umeå.

Svenska Juridiska Mästerskapen är en rikstäckande tävling i processföring inför svensk domstol. Fredagen den 11 maj avgjordes årets riksfinal. Laget från Lunds universitet tog hem titeln som svenska mästare i juridik. Priset för bästa kärandelag gick till Göteborgs universitet och bästa svarandelag blev alltså Ida Karlsson och Petra Enmalm från Örebro universitet.