Sports Camp med universitetsidrott i fokus

Det var full fart på Örebro universitet när studentidrottsföreningarna Pars FC och Black Jacks anordnade idrottseftermiddag. Bland annat stod fotboll och amerikansk fotboll på programmet.

- För vår del är det här ett sätt att försöka intressera fler studenter för amerikansk fotboll. I dag har vi ett 60-tal medlemmar i föreningen och mellan 30 och 40 tränande, men vi vill naturligtvis ha fler nu när säsongen drar igång. Nu laddar vi för studentmästerkapen. Hittills är sex lag anmälda till serien, säger Yuriy Burkov i Black Jacks.

Evenemanget gick under namnet Campus Sports Camp. Studenterna bjöds in till provträning och information kring traditionell och amerikansk fotboll. Eftermiddagen innehöll också uppvisning av Emil Jylhänlahti, en av Sveriges bästa fotbollsjonglörer. Örebro universitets idrottsförening, ÖUIF, erbjöd tävlingar och information om föreningens aktiviteter. Det fanns också möjlighet att prova på basketboll och volleyboll.