Universitetet på UAF-mässan i Örebro

Årets UAF-mässa på Conventum Arena i Örebro lockade många. Gymnasieelever, studerande på Komvux och andra besökte mässan som på tisdagen anordnades för 13:e året i rad.

– Årets UAF-mässa var väldigt bra! Vi hade ökat antal intresserade besökare vid montern. Våra studievägledare och studentambassadörer fick frågor om de flesta av våra utbildningar. Många frågade om lärarprogrammet i år, säger Anna Asplund, marknadsförare på Örebro universitet.

Den primära målgruppen för mässan är gymnasieelever men intresset för studier på högre nivå intresserar fler.

– Det är roligt att målgruppen vidgas. I år kom bland andra studerande från Komvux också, de har inte varit med tidigare, säger Maria Skoglund, projektledare på Conventum.

Text: Emma Forsberg