Välbesökt när Microsoft TechDays besökte campus

Onsdagen den 25 april anordnade Microsoft tillsammans med Örebro universitet Microsoft Techdays@campus 2012 - en dag fylld av föreläsningar om teknik, design och förväntningar.

Temat för årets TechDays är "nextperience" - att väva ihop den kunskap och erfarenhet vi redan har med kommande trender och nyheter.

– Jag är enormt imponerad av studenternas kunskap och intresse. Det märks tydligt att Örebro universitet har en stor ämnesbredd, säger Therese Thorstorp från Microsoft, som tillsammans med Johan Aderud vid Handelshögskolan ansvarar för evenemanget.

TechDays är Microsofts största it-evenemang för tekniker, utvecklare, arkitekter och IT-chefer och arrangeras för fjärde året i rad, i år på Conventum i Örebro.

Onsdagens särskilda evenemang vid Örebro universitet riktade sig framför allt till studenter inom informatik, systemvetenskap och teknik. Ett antal studenter var dessutom tillresta från Uppsala universitet och det var fullsatt i hörsalen.

– Ett företag som Microsoft vill självklart visa sitt engagemang och sin uppskattning för all den kunskap som finns vid Sveriges universitet. Jag kommer gärna tillbaka till Örebro universitet snarast möjligt, menar Therese Thorstorp.

Text: Martin Larsson