Spännande utveckling möter nya styrelseledamöter

Regeringen har förordnat ordförande och övriga externa ledamöter i styrelsen för Örebro universitet för perioden 1 maj 2013 – 30 april 2016.

Förre generaldirektören Hans Sandebring fortsätter som ordförande.

- Jag är glad att jag fått förmånen att fortsätta som ordförande i universitetsstyrelsen i ytterligare tre år. Det är en spännande och rolig uppgift att få vara med om den fortsatta utvecklingen av Örebro universitet, säger Hans Sandebring i en kommentar.

- Universitetet har varit framgångsrikt i många avseenden men det finns fortfarande spännande utmaningar. Ett exempel är att lyckas få civilingenjörsutbildningen som vi nyligen ansökt om, en annan utmaning är att fortsätta med att bli duktigare på internationalisering.

Övriga externa ledamöter i den nya styrelsen är verksamhetschefen Lena Bäcker, professorn Marie Demker, förra verkställande direktören Birgitta Ewerlöf, kommundirektören Staffan Isling, förre rektorn Leif Larsson, förre riksbibliotekarien Gunnar Sahlin samt professorn Katrine Åhlström Riklund.