Stort intresse för Boostday

Ebba Lindsö och Martina Haag föreläser på Boostday den 8 mars – en karriär- och inspirationsdag för kvinnor på Örebro universitet. Det är andra gången som dagen anordnas och intresset är stort, när anmälningstiden gick ut den 28 februari var evenemanget fullsatt.

- Vi vill anordna en inspirerande dag där vi "boostar" kvinnor i karriär och entreprenörskapsfrågor. Programmet innehåller inspirerande föreläsningar, panelsamtal och handfasta tips och råd, säger Anna Andréasson på Örebro universitet.

Under dagen utdelas också pris till Årets kvinnoföretagare 2012 i Örebroregionen. Priset delas ut av landshövding Rose-Marie Frebran.

Boostday är ett samarbete mellan Almi företagspartner, Drivhuset, Handelskammaren Mälardalen, Kvinnors företagande stärker Sverige, Länsstyrelsen Örebro län, Regionförbundet Örebro, Tillväxtverket, Örebro läns kvinnolobby och Örebro universitet.

Föreläsarna

Ebba Lindsö är ordförande för Sjätte AP-fonden, tidigare VD på Svenskt Näringsliv och chefredaktör för TT och tidningen Affärsvärlden. Under temat "Livet, makten och konsten att våga vara sig själv" föreläser hon om näringslivets dolda beslutsprocesser, maktspel och osunda lojaliteter i en värld som fortfarande styrs av främst män.

Martina Haag är författare och skådespelare med flera böcker och filmer på sin meritlista. Martina är "self-made" och pratar om mod och att våga göra det man själv vill, samt ge tips och råd kring detta. Martina Haags tema är "Nu är det min tur".