Kristine studentkårens nya ordförande

Kristine Arnhällen är Örebro studentkårs nästa ordförande. Hon börjar sitt uppdrag den 1 juli. Vilka frågor är viktigast för dig och det första du kommer ta tag i?

- Under det senaste året har de gjort ett jättebra jobb och förbättrat många saker. Jag tänker fortsätta arbeta med det påbörjade då saker inte blir klara på ett år. Utöver det vill jag fortsätta sammansvetsa sektionerna ännu mer, vi har jättemycket att lära av varandra. Kanske anordna en stor workshop tidigt på höstterminen. Sen vill jag jobba med tydligheten, att tydliggöra vad Örebros studentkår står för, vad vi gör, varför vi behövs och varför det är viktigt att vara medlem. Sen måste vi synas mer utåt externt, få en studentröst i Örebro stad gällande bostadsfrågan och även ut mot näringslivet.

Hur kommer det sig att du sökte till Örebro studentkårs ordförande?

- Jag sitter som näringslivsansvarig i SESAM och blev nominerad. Jag blev väldigt intresserad och pratade med Louise Hammar som är ordförande idag. Det verkade väldigt roligt och det kändes som en fantastisk chans. Någon gång i sin karriär kommer man säkert vilja leda och samordna saker och då är det här en riktigt bra erfarenhet.

Hur länge har du varit aktiv inom studentkåren?

- Två år sammanlagt. Första året satt jag med i finansutskottet i SESAM och var även fadder det året. Nu har jag varit näringslivsansvarig ett år.

Varför passar du för den här rollen?

- Jag är väldigt glad och positiv, har fötterna på jorden och är driven. Jag är precis som vilken student som helst och kan därför relatera till studenterna och tvärtom. Sen är jag väldigt social, intresserad av och tycker att det är jättekul att lära känna nya människor.

Text: Emelie Läkk Hesselius