Över 50 utställare på välbesökt juristmässa

Ett 50-tal utställare kom till Örebro universitet när årets juristmässa anordnades på tisdagen. Juristmässan vänder sig främst till rättsvetar- och juriststudenter och ger möjlighet att knyta nya kontakter inför den stundande karriären.

Isabella Ståhl och Linnea Larsson går båda femte terminen på juristprogrammet och gick till juristmässan för att få kontakt med intressanta arbetsgivare.

- Mässan ger en bra inblick i vad det finns för jobbmöjligheter. I första hand är vi ute efter sommarjobb, men det är naturligtvis väldigt nyttigt att se alla inriktningar som finns inom juridiken och kunna orientera sig om arbetsmarknaden, menade de.

Båda var överens om att mässan ger mer när man som student kommit en bit in i utbildningen.

- I och med att vi är inne på femte terminen har vi kommit så pass långt att arbetsgivarna visar större intresse än tidigare. Det innebär också att vi kan börja tänka på vilken inriktning och vilka jobb som intresserar oss mest.

Mässan gästades i år av över 50 utställare: advokatbyråer, myndigheter, nationella och internationella organisationer.

Juristmässan är en arbetsmarknadsmässa som arrangeras årligen av Juridiska föreningen vid Örebro universitet. Mässan har växt i storlek och utbud allt sedan den startades för 14 år sedan.