Rektor Jens Schollins förordnande förlängs med två år

Regeringen har nu beslutat att ge Örebro universitets rektor Jens Schollin fortsatt förtroende som rektor i ytterligare två år. Jens Schollin tillträdde som rektor den 1 juli 2008.

- Det känns mycket hedrande att få fortsätta leda detta expansiva universitet i ytterligare två år. Universitetet är en viktig motor för tillväxt och för hela regionens utveckling. Vi vill fortsätta vårt arbete med de långa professionsinriktade utbildningarna som leder till jobb och ta vår forskning till nya nivåer, säger Jens Schollin.

Regeringen följer därmed universitetsstyrelsens förslag om förlängt förordnande.

- Jens har varit en unik kraft i utvecklingen av universitetet och under sin tid som rektor har han bland annat fått hit den strategiskt viktiga läkarutbildningen, säger Örebro universitets styrelseordförande Hans Sandebring. Vi ser fram emot två år till med nya utmaningar!