Riksfinalen av Forskar Grand Prix på Kunskapskanalen

Örebroforskaren Andreas Ohlin tävlade mot forskare från hela landet i den nationella finalen av Forskar Grand Prix. För dig som inte kunde se den på plats finns nu möjligheten att se den i Kunskapskanalen.

Forskare från Chalmers, Karolinska Institutet, Linnéuniversitetet, Lunds universitet, Malmö högskola, Högskolan i Kristianstad, Blekinge tekniska högskola och Karlstads universitet tävlade mot varandra på rockklubben Debaser Medis i december i Stockholm. Målet var att förklara sin forskning på ett så fängslande, inspirerande och pedagogiskt sätt som möjligt – och det på bara tre minuter.

Finalen sänds fredag 31 januari 17.00-19.00, söndag 9 februari 10.00-11.50 samt måndag 17 februari 17.00-19.00 på Kunskapskanalen.

Den nationella finalen anordnas av Vetenskap & Allmänhet i samarbete med forskningsråden Forte, Formas, Vetenskapsrådet och Vinnova.