Hanne Bergh fick stipendium från Jonas Nordéns minnesfond

Hanne Bergh, studerande vid Restaurang- och hotellhögskolan i Grythyttan, har tilldelats 15 000 kronor ur Jonas Nordéns Minnesfond.

Hanne Bergh

Hanne Bergh tog emot stipendiet från minnesfondens grundare Gösta Nordén.

I samband med att Jonas Nordéns Minnesfond celebrerade sina tio år, tilldelades Hanne Bergh årets stipendium på 15 000 kronor. Hanne är andraårsstudent vid Örebro universitet, Campus Grythyttan. Utdelningen skedde på Connect Hotel City, Stockholm.

Styrelsens motivering: “Din ansökan avviker till stor del från övriga sökandes. Den är strukturerad och tydlig. På ett personligt sätt belyser du målen med dina studier vid Campus Grythyttan. Med en kalkyl beskriver du också tydligt hur du tänkt använda stipendiet. Det framgår i din ansökan att du vet vad du vill! Vi i styrelsen tycker att ditt val att åka till Italien låter spännande. Vi hoppas att stipendiet kan vara till nytta och hjälp i din framtida hotellkarriär.”