Karriärdagarna stöttar studenternas väg till arbetslivet

- Jag har klippt mig för att skaffa mig ett jobb! svarar studenten Sophie Brömster på frågan om vad hon har gjort under morgonen.

Sophie läser på Psykologprogrammet och har precis blivit klippt och stylad av en av frisörerna på UF-företaget Saxofön. Efter det ställde hon upp framför kameran för en porträttbild. Klippning och CV-fotografering inleder det fullspäckade programmet för Karriärdagarna.

Den 16-19 november pågår Karriärdagarna – fyra dagar då studenterna kan ta del av föreläsning om det personliga varumärket, CV-skola, affärslabb, workshops, CV-fotografering och mycket mer.

- Karriärdagarna är ett koncept för att förbereda studenterna för arbetslivet, berättar Rebecca Wrigby, projektledare för Campusmässan och en av de som arbetat med planeringen av dagarna.

Senare under måndagen kommer det att bli workshop med Drivhuset. Programmet bjuder på föreläsningar, workshops och avslutas med Campusmässans temarelease på torsdag.