Välkommen till Öppet hus i nya Nova

För lite drygt två år sedan sattes spaden i jorden för en ny anläggning på Örebro universitets campusområde i Örebro. Nu står nya byggnaden Nova klar. Lördag 17 oktober klockan 10-13 är dörrarna öppna för allmänheten. Välkomna att ta del av programmet.

Örebro universitet växer. Nu är det dags för invigningen av nya byggnaden Nova som står klar vid Universitetsplatsen på universitetets campusområde i Örebro.

Byggnaden har en spännande och modern arkitektur ritad av den danska arkitektbyrån Juul|Frost och omfattar en area om 8 400 kvadratmeter och inrymmer bland annat seminarierum, grupprum, studiearbetsplatser, kontor, ett café och en aula för drygt 500 personer. Aulan har namnet Aula Nova.

Universitetets institution Handelshögskolan har plats i lokalerna och studentföreningen Sesam, liksom företagsinkubatorn Inkubera, Drivhuset som stödjer unga studenter med att starta och driva företag, och Entreprenörskapsforum som är en nätverksorganisation för entreprenörskap, innovation och småföretagande.

Välkommen!

Program: Öppet hus lördag 17 oktober

Öppet hus och guidade visningar för allmänheten i nya lokalerna.

Tid: 10-13

Plats: Nova

Innehåll:

Minimässa (Drivhuset), studenter visar upp eget företagande

Samtal med arkitekten Flemming Frost och Örebro universitets rektor Jens Schollin

Fika och musik i foajén

Kortfilm om husets uppbyggnad