Hjälp nya studenter med tak över huvudet

Vill du vara med och hjälpa höstterminens nya studenter genom att ge en eller flera av dem en tillfällig sovplats?

Ersättningen utgår med 500 kr per student och påbörjad vecka tills studenten hittar en egen bostad (som senast i oktober 2016).

Nytt för höstterminen 2016 är att hyran kommer att betalas ut till hyresvärdens bankkonto, i en klumpsumma, efter att akutboendet har stängt för terminen.

Som ny student är kraven inte höga, utan det som krävs är en säng, madrass eller en fullgod soffa samt tillgång till hygienvård och möjlighet att laga mat.

Allt du behöver göra för att bli hyresvärd är att skriva ut kontraktet på vår hemsida, fylla i dina önskemål och posta eller lämna i vår brevlåda. Projektledarna för akutboendet börjar i slutet av augusti och då kommer de att ringa upp dig och berätta mer om akutboendet.

När du skriver på ett kontrakt förpliktar du dig inte till att ta emot en student, utan vi ringer alltid innan och säkerställer att du fortfarande vill och kan ta emot en student. Vi kan tyvärr inte garantera att alla som anmäler sig som hyresvärd får ta emot en student.

Vår adress är
Att: Akutboende
Örebro studentkår
Fakultetsgatan 3