Rysslands ambassadör föreläser

Den ryske ambassadören i Sverige, Viktor Tatarintsev, håller en föreläsning på Örebro universitet tisdag 1 mars.

Viktor Tatarintsev

Han är inbjuden av Utrikespolitiska föreningen i Örebro och ska bland annat prata om Rysslands relationer med Sverige, den demokratiska processen i Ryssland, den ryska strategin för att bekämpa terrorism och landets säkerhetspolitik i Östersjöområdet.

-Det talas mycket om Ryssland som ett säkerhetspolitiskt hot mot Sverige idag. Vi vill också ge den andra sidans bild, säger Ludvig Martell, programansvarig för föreningen.

Föreläsningen är öppen för alla men kostar 50 kronor för icke medlemmar i Utrikespolitiska föreningen och äger rum i Hörsal 2 i Prismahuset, Örebro universitet, med start klockan 17. Ambassadör Viktor Tatarintsev talar flytande svenska