Pedagogiska priset 2017

Tre festklädda människor på scenen vid århögtiden

Pedagogiska priset 2016 tilldelades Senem Eken och Henric Bagerius av Matilda Lundström, dåvarande vice ordförande studentkåren.

Nu kan du vara med och utse årets bästa lärare!

Det finns många kunniga, pedagogiska och engagerade lärare på universitetet – men vem har det där lilla extra? Den där läraren som enligt dig förmedlar kunskap på ett alldeles extra engagerat sätt.

Nu är det dags för er studenter att nominera de lärare ni tycker förtjänar att få det pedagogiska priset för 2017. Örebro studentkår utser sedan två pristagare.

Nomineringsperioden är öppen mellan 6-17 november.

Nominera en lärare till pedagogiska priset 2017

Kriterier

Priset delas ut till en kvinna och en man som har ”visat vilja och förmåga att tillsammans med studenterna skapa en studiesituation som på akademisk grund präglas av nytänkande inom högskolepedagogik, aktiv kunskapsutveckling, kritiskt tänkande och med internationella perspektiv” (RB 229/1999).

Vem kan du nominera?

Du kan nominera lärare vid Örebro universitet, dock inte gästföreläsare eller timanställda.

Vad får vinnande lärare?

Priset består av ett stipendium att använda för lärarens pedagogiska utveckling. Priset delas ut under universitetets akademiska högtid i februari.

...om pedagogiska priset?

Kontakta Lizette Johansson, Örebro studentkår - This is an email address