Dags att fira - ceremonierna avlöser varandra när Örebrostudenter tar examen

Gruppbild sjuksköterskor

Foto: Evelina Carey

Idag följer den ena ceremonin efter den andra. Sjuksköterskeprogrammet var först ut, tätt följt av lärarprogrammen. Örebrostudenter firar att de är klara med sina studier och kan hämta ut sin examen.

Fanbärare vid Sjuksköterskeprogrammets examensceremoni.

Mikael Berlin, Martina Kihlbom, Rebecca Boman och Kristina Andersson från Sjuksköterskeprogrammet.

Louise Wahl, Malin Palmgren och Winnie Sy från Sjuksköterskeprogrammet.

Klara Eriksson, Johanna Ekeroth, Natalie Bengtsson och Frida Berg är glada nyblivna sjuksköterskor.

Eric Borgström, lektor i svenska språket som studenterna gav pedagogiska priset 2017, höll tal för grundlärare inriktning mot förskoleklass - årskurs 3 samt årskurs 4-6.

Lotta Björkqvist och Eden Yusof-Ioannidis sjöng "Goliat" och "I gotta feeling" under ceremonin för grundlärare inriktning mot förskoleklass - årskurs 3 samt årskurs 4-6.

Zoe Noroozy och Emma Björklund är blivande lärare årskurs 4-6.

Lena Nyrén firar att hon numera är nyutexaminerad lärare förskoleklass till årskurs 3.

Sara Lind och Rasmus Detlofsson är blivande lärare förskoleklass till årskurs 3.

Personalvetarprogrammet ställde upp sig för att familj och vänner skulle kunna fota.

Karl Jonasson och Emma Vallen är nyutexaminerade från Kulinarisk kock och måltidskreatörprogrammet i Grythyttan.

Sommeliern Richard Ljungström firade examen tillsammans med Emmy Eriksson från programmet Hotell och värdskap.

Maria Gustafsson och Linnea Hagstedt är nöjda ämneslärare.

Ämneslärarna Sara Grundel, Sofia Gustafsson och Linnea By.

Ämneslärargänget David Molin, Robin Fromell, Mikael Andersson, Tobias Lindroth, Rasmus Lindroth, Albin Hellström och Joakim Ek fixade ett gruppfoto i biblioteket.

Richard Forsman firar att han har tagit socionomexamen.

Eva Wernersson och Andrea Nordqvist är nyexaminerade socionomer.

Nalin Kara och Soma Masouf firade socionomexamen.

Tea Tillman och Marcus Blomqvist avslutade socionomernas examensceremoni med "vi är på gång vi är laddade vi är tända, vi är på gång, ikväll kan allting hända..."

Ann-Cathrine Åquist höll tal under samhällsplanerarprogrammets examensceremoni. Hon var programansvarig för första kullen samhällsplanerare som nu tog examen. Foto: Emma Alenbrand.

Foto: Anna Asplund och Hans Lundholm
Text: Lina Harradine och Anna Asplund