Kulvertrace för Musikhjälpen

Likt ett spindelnät binds Campus Örebro samman av ett kulvertsystem under marken. Nu öppnas hissarna ned i de mörka gångarna för Kulvertracet mellan Långhuset och Musikhögskolan. Kom och tävla med dina kompisar och skänk en slant till Musikhjälpen 2018.

– För två år sedan genomförde vi ett kulvertrace i samband med Musikhjälpen i Örebro. Det var uppskattat av studenterna och därför genomför vi det igen, säger studentstadskoordinator Karin Siljevall.

Karin Siljevall

Hon är projektledare för universitetets del i Örebro tillsammans för Musikhjälpen – där syftet är att samla in pengar till en gemensam Örebro-bössa.

Racet pågår torsdagen den 13 december mellan klockan 11:00 – 13:00 och anmälan görs utanför Krakarestaurangen. Där kommer även retorikämnet att finnas på plats för att hålla julklappsrimstuga och recitera juldikter. Funka – som arbetar med studenter med funktionsnedsättning – och Universitetskyrkan bjuder på fika och godis och Musikhögskolans studenter framför musik. Alla intäkter från dagen går till Örebro tillsammans för Musikhjälpens gemensamma bössa.

Retoriker under Örebro universitets aktiviteter för Musikhjälpen.
Från vänster bakre raden: Noah Roderick, Marie Gelang, Linus Pentikäinen.
Från vänster främre raden: Linnéa Hane, Waldermar Petermann

Text: Anna Asplund
Film: Toby Harradine
Foto: Privat och Anna Asplund