Hitta framtidens medarbetare på Campusmässan

Isac Danielsson, projektledare för Campusmässan.

Isac Danielsson tror att det blir ännu enklare för arbetsgivare att hitta studenter med rätt kompetens när Campusmässan blir digital.

Idag öppnar anmälan till Campusmässan, som för första gången genomförs helt digitalt den 10 februari 2021. Här kan du som är arbetsgivare hitta dina framtida medarbetare eller knyta kontakter med studenter som till exempel vill skriva examensjobb eller söka traineeprogram.

Campusmässan är Örebro universitets största arbetsmarknadsmässa, där tusentals studenter varje år får en chans att möta sina framtida arbetsgivare. För första gången blir mässan den här gången helt digital.

De företag, organisationer och myndigheter som deltar i mässan skapar en virtuell monter och kan sedan interagera med studenter via en vanlig chatt eller videochatt. Studenterna har i förväg skapat en profil och lagt upp sitt CV.

Det innebär att arbetsgivare kan välja att söka efter studenter som går en viss utbildning eller har en specifik kompetens.

– Nu blir det ännu enklare att matcha rätt studenter med rätt arbetsgivare. Vi ser en potential för en ökad matchningsgrad, säger Isac Danielsson, projektledare för Campusmässan.

Förra Campusmässan deltog drygt 110 utställare och över 5 000 studenter.

Varför ska man anmäla sig som utställare på Campusmässan?

– Du får en chans att möta alla våra studenter på en dag. Här finns både studenter som snart är klara med studierna, uppdaterade på det senaste inom sina området och redo att ge sig ut i arbetslivet  – och studenter som söker praktik, sommarjobb eller vill skriva examensarbete åt ett företag, säger Isac Danielsson.

Text och foto: Anna Lorentzon