Hitta drömjobbet på Campusmässan – Örebro universitets största arbetsmarknadsmässa

Studenter minglar på en mässa.

Så här brukar det se ut under Campusmässan. I år blir mässan virtuell, vilket innebär att man kan delta från sin dator, smartphone eller surfplatta.

Den 10 februari arrangeras Campusmässan – en virtuell arbetsmarknadsmässa där du som är student har chans att möta din framtida arbetsgivare redan under studietiden.

Campusmässan är Örebro universitets största arbetsmarknadsmässa där studenter och arbetsgivare möts.

Campusmässan är i år helt digital och arrangeras den 10 februari 2021 mellan klockan 10–15.

Här kan du läsa mer om och anmäla dig till Campusmässan.

Just nu pågår de sista förberedelserna inför Campusmässan 2021, Örebro universitets största arbetsmarknadsmässa som funnits i över 20 år.

– Nytt för i år är att hela Campusmässan är virtuell, vilket gör att du som är student kan delta från din dator, smartphone eller surfplatta, oavsett var du befinner dig. Det är också enklare att hitta de utställare som matchar din profil, berättar Isac Danielsson, projektledare för Campusmässan.

Över 40 arbetsgivare har anmält sig som utställare till Campusmässan. Stora och små kommuner, statliga myndigheter, fackförbund och företag från olika branscher finns representerade.

– Störst efterfrågan är det på systemvetare, ingenjörer och ekonomer, men vi ser också att många arbetsgivare är intresserade av att rekrytera lärare och vårdpersonal.

Personliga samtal med arbetsgivare

På Campusmassan.se kan du som är student på Örebro universitet redan idag gå in och registrera dig genom att skapa en profil. Från och med den 1 februari går det att boka kontaktsamtal med de arbetsgivare man är intresserad av.

Ett porträtt av Isac Danielsson, projektledare för Campusmässan.

Isac Danielsson, projektledare.

– Ett kontaktsamtal innebär att man får ett enskilt samtal med en representant för det företag eller den organisation man är nyfiken på. Det är en chans att både ställa frågor om jobb, sommarjobb, praktik eller examensarbete – och också en möjlighet att berätta lite mer om sig själv, säger Isac Danielsson.

Det kommer också att hållas webbinarier under Campusmässan, bland annat med fokus på entreprenörskap.

– Jag hoppas att många tar chansen att ta reda på mer om sitt framtida arbetsliv på Campusmässan. Våga vara nyfiken, ta kontakt och chatta även med arbetsgivare du inte känner till – kanske kan du bli överraskad och till och med hitta drömjobbet, säger Isac Danielsson.

Här kan du läsa mer om och anmäla dig till Campusmässan.

Text: Anna Lorentzon
Foto: Jonas Claesson.